Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Jastrzębiu-Zdroju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Jastrzębiu-Zdroju.

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-15. Data ostatniej istotnej aktualizacji: [$data.aktualizacji$].

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • brak dostępności języka migowego,
  • filmy nie posiadają napisów,
  • część z opublikowanych multimediów oraz zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
  • formularz kontaktowy nie posiada etykiet tekstowych,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Janusz, p.janusz@pupjastrzebie.pl . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Obiekt zlokalizowany jest przy ul. Wrocławskiej 2. Do budynku prowadzi wejście główne. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Informacja znajduje się w budynku, po lewej stronie od wejścia głównego. Po wejściu do budynku dostępny jest korytarz z poczekalnią, klatka schodowa oraz winda dostępna dla osób na wózkach. Na prawo wejścia głównego znajdują się schody prowadzące na pierwsze i drugie piętro. Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze. W budynku znajduje się winda. Toalety znajdują się w poczekalni po prawej stronie od wejścia głównego.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Poczekalnia wewnątrz budynku jest odpowiednio zaadaptowana w celu umożliwienia poruszania się osobom z niepełnosprawnościami (przejścia do pomieszczeń nie posiadają progów i są łatwiejsze do pokonania przez osoby z niepełnosprawnościami). Podjazd dla wózków prowadzi bezpośrednio do wejścia głównego.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Placówka Urzędu Pracy w Jastrzębiu-Zdroju posiada dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, które znajduje naprzeciw wejścia głównego

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw mogą skorzystać z pomocy pracowników znających język migowy. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie i wcześniejszym umówieniu wizyty wysyłając wiadomość email na adres sekretariat@pupjastrzebie.pl

 

Na podstawie art. 11 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2020.1062) publikujemy Raport o stanie zapewnienia dostępności UKE.

Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Raport o stanie zapewniania dostępności
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 106 KB
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Wytworzył:
Udostępnił:
Janusz Paweł
(2021-03-30 10:38:55)
Ostatnio zmodyfikował:
Janusz Paweł
(2021-03-30 10:39:31)
Wytworzył:
Udostępnił:
Janusz Paweł
(2020-10-01 12:58:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Janusz Paweł
(2024-02-13 12:01:29)